Vragen of een afspraak plannen? Een korte vraag? Stel 'm aan ons via de KSC-Whatsapp-lijn x

Retailers en krediet, wat mag en wat mag niet?

Stel: Je klant geeft aan je product te willen kopen, maar alleen als dit op basis van een lening geregeld kan worden. De huidige wet- en regelgeving, vastgelegd in de Wet op het consumentenkrediet (WCK), zorgt ervoor dat je als Retailer, in de bovenstaande situatie, nog maar beperkt informatie mag delen met Krediet Service Center. 

Wat houdt dit voor jou in?

Concreet betekent dit dat je aan Krediet Service Center alleen maar de contactgegevens van de (potentiele) klant mag doorgeven. Meer specifiek de naam, het adres en een telefoonnummer en/of emailadres. Alles wat meer wordt doorgegeven wordt door de toezichthouder gezien als bemiddelen en dan hoor je vergunninghouder te zijn. Krediet Service Center pakt een eventuele lead zo snel mogelijk op en wikkelt de kredietwens direct en rechtstreeks met de klant af. Bij een succesvolle bemiddeling en advisering kun je, onder voorwaarden, als Retailer een eenmalige aanbreng fee tegemoet zien.

Waarom KSC?

Kwaliteit is key In alles wat we bij Krediet Service Center doen voert het leveren van kwaliteit de boventoon. Als beste Serviceprovider kredieten zijn we dit verplicht naar onze businesspartners.
Service to the max! Op alle manieren die binnen onze mogelijkheden liggen, ontzorgen we onze businesspartners. Dit kan gaan om, indien gewenst, het leveren van nazorg, de volledige afwikkeling van een aanvraag met advies of het meedenken met het voeren van een kredietcampagne.
Consumentenbelang top prioriteit In al kredietvoorstellen die we uitbrengen n.a.v. een kredietaanvraag staat maar één vraag centraal: Wat is het beste voor deze klant?

Onze werkwijze

Eerste stap

Een klant heeft interesse in jullie product, maar de klant geeft aan dit zo niet te kunnen betalen. Ja mag dan aangeven samen te werken met Krediet Service Center als onafhankelijk financieel adviseur en dat je KSC wilt inschakelen om vrijblijvend de mogelijkheden van een lening te kunnen onderzoeken. 

Derde stap

Krediet Service Center wikkelt bij een goedkeuring door een kredietverstrekker de overeenkomst met de klant af. Inhoudelijk kan en mag er niets over de overeenkomst gedeeld worden met jullie als retailer. Wel houden we je op de hoogte als een kredietaanvraag is afgewezen, maar liever nog melden we je dat een kredietaanvraag is afgerond en uitbetaald aan de klant. Op dat moment kunnen jullie verder afspraken maken met de klant omtrent levering van de producten.

Tweede stap

Je geeft via een email aan info@ksc.nl of via een verkort aanvraagformulier op onze website de onderstaande gegevens van de klant aan Krediet Service Center door;
Naam
Adres
Postcode en woonplaats
Telefoonnummer
E-mailadres
Op basis van deze gegevens zal een adviseur van Krediet Service Center de klant zo spoedig mogelijk contacten.

Veel gestelde vragen met betrekking tot het aanbrengen van leads

Klik hier om naar het aanvraagformulier te gaan

Dat kan alleen als er sprake zou zijn van een zgn. goederenkrediet. Momenteel werkt Krediet Service Center met slechts 1 aanbieder die dit product heeft. Omdat Krediet Service Center altijd uitgaat van de laagste rente die op dat moment geldt voor de klant, is het vaak een andere aanbieder die betere voorwaarden heeft voor je klant. In dat geval wordt de lening uitbetaald aan de klant en maakt de klant het geld weer over naar jullie bedrijf.

Dit kredietrisico ligt na uitbetaling volledig bij de kredietverstrekker en niet bij KSC of bij de Retailer.

Onder bepaalde voorwaarden kan er sprake zijn van een leadvergoeding. De leadvergoeding is altijd een vast bedrag en is niet onderhandelbaar. Vraag naar de voorwaarden door contact op te nemen met een van onze accountmanagers of mail uw vraag naar info@ksc.nl