Geld-retailer-icoon

Kredietleads via Retailers

Bent u die ondernemer die producten verkoopt die een klant het liefst gespreid wil betalen? Krediet Service Center kan u en uw (potentiele) klant daarbij helpen.

Retailers en krediet, wat mag en wat mag niet?

Stel: Je klant geeft aan een product te willen aanschaffen, maar alleen als dit op basis van een lening geregeld kan worden. De huidige wet- en regelgeving, vastgelegd in de wet op het consumentenkrediet (WCK), zorgt ervoor dat je als Retailer, in de bovenstaande situatie maar beperkte informatie mag delen met Krediet Service Center.

Wat houdt dit voor jou in?

Concreet betekent dit dat je aan Krediet Service Center alleen maar de contactgegevens van de (potentiele) klant mag doorgeven. Meer specifiek: de naam, het adres en een telefoonnummer en/of emailadres. Alles wat meer wordt doorgegeven wordt door de toezichthouder gezien als bemiddelen en dan hoor je vergunninghouder te zijn. Krediet Service Center pakt een lead snel op en wikkelt de kredietwens direct en rechtstreeks met de klant af. Bij een succesvolle bemiddeling en advisering kun je onder voorwaarden als Retailer een eenmalige aanbreng fee tegemoet zien.

Waarom KSC?

Kwaliteit is key

In alles wat we bij Krediet Service Center doen voert het leveren van kwaliteit de boventoon. Als beste Serviceprovider kredieten zijn we dit verplicht naar onze businesspartners.

Service to the max!

Op alle manieren die binnen onze mogelijkheden liggen, ontzorgen we onze businesspartners. Dit kan gaan om, indien gewenst, het leveren van nazorg, de volledige afwikkeling van een aanvraag met advies of het meedenken met het voeren van een kredietcampagne.

Consumentenbelang top prioriteit

In alle kredietvoorstellen die we uitbrengen n.a.v. een kredietaanvraag staat maar één vraag centraal: Wat is het beste voor deze klant?

Onze werkwijze

Boek-retailer-icoon
01

Eerste stap

Een klant heeft interesse in jullie product, maar de klant geeft aan dit niet te kunnen betalen. Ja mag dan aangeven samen te werken met Krediet Service Center als onafhankelijk financieel adviseur en dat je KSC wilt inschakelen om vrijblijvend de mogelijkheden van een lening te kunnen onderzoeken.

Agenda-retailer-icoon
02

Tweede stap

Je geeft via een email aan info@ksc.nl of via een verkort aanvraagformulier op onze website de gegevens van de klant aan Krediet Service Center door; naam, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer en het E-mailadres. Op basis van deze gegevens zal een adviseur van Krediet Service Center de klant zo spoedig mogelijk contacten.

Geld-retailer-icoon
03

Derde stap

Krediet Service Center wikkelt bij een goedkeuring van een kredietverstrekker de overeenkomst met de klant af. Inhoudelijk kan en mag er niets over de overeenkomst gedeeld worden met jullie als retailer. Wel houden we je op de hoogte als een kredietaanvraag is afgewezen, maar liever nog melden we je dat een kredietaanvraag is afgerond en uitbetaald aan de klant! Op dat moment kunnen jullie verder afspraken maken met de klant omtrent levering van de producten.

3/3

Veel gestelde vragen met betrekking tot het aanbrengen van leads

Ik wil een lead doorgeven aan Krediet Service Center, hoe kan dat?

Klik hier om naar het aanvraagformulier te gaan

Kan een kredietverstrekker een lening ook uitbetalen aan een Retailer?

Dat kan alleen als er sprake zou zijn van een zgn. goederenkrediet. Momenteel werkt Krediet Service Center met slechts 1 aanbieder die dit product heeft. Omdat Krediet Service Center altijd uitgaat van de laagste rente die op dat moment geldt voor de klant, is het vaak een andere aanbieder die betere voorwaarden heeft voor je klant. In dat geval wordt de lening uitbetaald aan de klant en maakt de klant het geld weer over naar jullie bedrijf.

Bij wie ligt het risico als een klant zijn lening niet betaalt?

Dit kredietrisico ligt na uitbetaling volledig bij de kredietverstrekker en niet bij KSC of bij de Retailer.

Wat is de hoogte van de leadvergoeding die Krediet Service Center betaald?

Onder bepaalde voorwaarden kan er sprake zijn van een leadvergoeding. De leadvergoeding is altijd een vast bedrag en is niet onderhandelbaar. Vraag naar de voorwaarden door contact op te nemen met een van onze accountmanagers of mail uw vraag naar info@ksc.nl.

Samenwerking aanvragen

Bent u geïnteresseerd in een samenwerking met Krediet Service Center? Laat uw gegevens achter d.m.v. het invullen en verzenden van ons aanstellingsformulier. Een van onze accountmanagers neemt dan direct contact met u op om de samenwerkingsmogelijkheden te bespreken.

Agenda-retailer-icoon

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Twijfel je nog over een eventuele Samenwerking met Krediet Service Center? Laat ons die twijfel volledig wegnemen. Wedden dat onze accountmanager je binnen een half uur enthousiast heeft gemaakt? Vul via onderstaande knop het formulier in en een van onze medewerkers neemt zo snel mogelijk contact met je op.